David Bowie arcai, dokumentumfilm egy kiállításról.

db.jpg

Kicsit hülyén nézne ki, ha mint egy koncert beszámolónál a  helyszínt felírnám a címbe. Viszont az nem, hogy még mikor lehet megnézni Budapesten a Várkert Bazárban. Amennyiben Budapesten élsz vagy arra felé jársz a következő dátumok valamelyikén és érdekel, megnézheted a David Bowie arcai című dokumentumfilmet. Időpontok: 2018. 12.16., 2018.01.26., 2019. 02.16., 2019. 03. 09.

Jegyek itt:  https://varkertbazar.jegy.hu/program/david-bowie-arcai-varkert-mozi-95306

És még... Persze ne hidd, hogy ennyivel megúszod, ha már elkezdtem pötyögni! 

 

Szeretem a dokumentumfilmeket, meg David Bowie néhány lemezét is, sőt az egész Bowie jelenséget. Sőt, már jóval a halála előtt is szerettem a dolgait. Ez a film is még abban az időszakban készült  (2013) amikor élt és alkotott és nem kifejezetten az életéről szól, hanem a kiállításhoz kapcsolódóan a karrierjének momentumairól. A Várkert Bazár egyik vetítőtermében, projectorról vetítve lehet megtekinteni, magyar felirattal -  ami, néha - néha akadozott - , de még az én "basic" angol tudásommal is követhetőek voltak a megszólalások. Nem rossz, mert nagyon érdekes cuccokat hoztak össze. Pontosabban egy kiállításra, ami beutazta a félvilágot azóta. Érdekes anyag, bár nekem nagyon - nagyon hiányos volt, az életmű bizonyos részeit illetően. Mivel a kiállítást nem láttam, nem tudom, hogy az pontosan milyen is volt és ott mennyire részletesen mutatták be ezeket, amiket hiányoltam. Viszont, izgalmas volt látni a kéziratokat, ruhákat, hallgatni a vissza emlékezéseket, de mégis az egész valahol csak a felületét kaparta Bowie-nak. Sem a zenére, sem a divatra, sem a képzőművészetre, sem más művészeti ágra való hatását nem bontotta ki teljesen, csak érintette. Tudom, hogy nem is lehet ez a célja egy 95 perces filmnek ami,  mégiscsak egyfajta kiállítás promóciónak készült.  Az volt a bajom, hogy az életmű és a hatásai sokkal  mélyebbek ennél. Persze én nem vagyok mérvadó, mert számos biográfiát, cikket és egyebet elolvastam róla és túl magas volt a léc nálam. Nem leszek kemény: neccesen, de átvitték az alkotók azt a bizonyos lécet. De, tudod mit? Döntsd el Te, hogy Neked mit ad! Egy megnézést mindenképpen megér: ha nem ismered David Bowie-t csak felületesen, de érdekel akkor nagyon érdekes és izgalmas lehet. Amennyiben nagyon ismered, akkor is lesz benne pici meglepetés, csak nem annyi, mintha nagyon keveset tudnál róla.

Van kedved nézd meg és emlékezz Rá, mert megérdemli!

 

Címkék: Egyebek