BlackWeald - The Fermi Exhibit

(2023. Self Released)

fermi.jpgA magyar BlackWeald egyik korábbi lemezéről írtam már. A mostani megjelenés kapcsán láttam, hogy azóta is jelentetett meg anyagokat. Viszont azok kimaradtak nekem. Az új lemez sem lett egyszerűbb annál, mint amit régebben hallottam. Viszont ez a megjelenés azért lehet furcsa még nekem is, mert egyszerűen idő hiányában nem tudtam végig hallgatni rendesen. Pontosabban darabokban igen, de az valahogy még sem olyan. Gondolom ez a felvezetés is érdekes lehet. Időhiány? Darabok?

Az albumon 21 felvételt szerepel és ezek összes játékideje öt (!) óra hosszúságú. Nagyon mély drone, dark-ambient és ambient mélyebb rétegeit előhozó anyag lett. Néha éreztem industrialt, egy kis zajos experimentalt is benne. A számok nagyobb részét meghallgattam és nagyon beszippantott néhány. Viszont annyira hosszú, hogy nem sikerült egy egységes képet kapnom róla. Ugyan vittek magukkal a számok, de olyan 40 - 50 perc után annyira rám telepedtek, hogy kénytelen voltam abbahagyni. Plusz azt gondolom, hogy "háttérzenénk" nem jó hallgatni, mert  ahhoz túl sok olyan hang van benne, amit szerintem érdemes benne megfülelni . Ehhez meg nekem mindig a fejhallgató a legjobb választás. Ugyan is így lehet az "épülő világot" és a mélységeit is megtapasztalni. Ugyanakkor elfogadom a szerző koncepcióját, de azt éreztem, hogy a kevesebb nekem  több lett volna. Pusztán azért, hogy feltudjam dolgozni. A 666 Minutes Of Hell című 2021-es lemezt végig hallgattam. Az sem volt könnyű ugyan azt sem egyben, mert az 11 óra(!) volt. Azt hiszem az volt az utolsó, hogy hosszú órákon keresztül hallgattam ilyen zenét.

Volt egy fajta kényszerem, hogy minél többet hallgassak meg belőle, de nem tudok öt órát ilyen sötétséggel, mélységgel és zenei világgal eltölteni. Ráadásul időm sincs ennyi. Darabokban felrakva nekem izgalmasabb lett volna. Várni mondjuk a folytatásokat... Remélem a fenti írásból azért kiderült az is, hogy a The Fermi Exhibit nem egy rossz anyag! Sőt! Eléggé el lehet benne mélyülni, csak nekem nehéz volt teljesen megfogni, mert végig vívódtam és volt bennem egy kényszer, hogy mennyit birok még belőle. A promó videóba érdemes bele hallgatni, ad egy képet, hogy mit is tapasztalhat meg, aki meghallgatja a teljes lemezt! 

 Letöltés, meghallgatás: https://blackweald.bandcamp.com/album/the-fermi-exhibit

 FbooK. https://www.facebook.com/BlackWeald

Címkék: Lemezek