JK Flesh – Nothing is Free EP

(2015. Avalanche Recordings)

jkflesh.jpg

Régen hallgattam már teljesen „tiszta” elektronikus zenét. Ez a lemez, amiről szó lesz, teljesen gépekre épül, semmi gitárzúzda, de azért mégsem a hagyományos „techno” dörömbölés. Akinek nem villant volna még be, a JK Flesh a Godflesh, Jesu gitáros Justin K. Broadrick elektronikus projectje gitárok nélkül.

 Ezek az elektronikus darabok 2013–2014-ben lettek rögzítve és 2015. szeptember 7-én jelentek meg JK Flesh bandcamp oldalán. Igaz, EP-t írtak a kiadványra, de majd egyórás EP-t én nem nagyon láttam még, szóval szerintem a Nothing is Free egy nagylemez és ingyen letölthető.

Nem kell valódi tánczenére gondolni, mert ugyan ritmusos, de komoly, kemény kilenc szerzemény található a „lemezen”. Irgalmatlan mély basszusokkal és dobokkkal, és a dallamokat(?) is ezek lüktetése adja, néha felüvölt egy sziréna, a fogaskerekek csikorognak, némi ipari háttér zaj és ütemdarálás. A ritmusok nagyon erősen uralják az embert hallgatás közben, leginkább totális drum and bass, ami megszólal. Abból is a ’90-es évek végi ugrott be, ami bólogatásra késztet hallgatás közben. Bevallom engem kicsit az utolsó harmad már untatott, mert hosszú távon ez a műfaj sosem érdekelt.

A Godflesh-t és a Jesut-t felejtse el, aki leszedi ezt a lemezt, de ha erős, szokatlan nem szokványos drum and bass zakatolást akartok hallgatni, akkor töltsétek le.

https://jkflesh.bandcamp.com/album/nothing-is-free

Címkék: Lemezek