Hideg Roncs - Arc


A Hideg Roncs azok közé a zenekarok közzé tartozik, amelyek nem tértek le az eredetileg választott útjukról, így nincs bennem kérdés, hogy mit fognak alkotni. hroncs.jpgBroder Ferenc és Rácz Mihály drone, experimental, ambinet, elektronikus, basszusgitározós duója, egy új szerzeményt rakott ki közel egy hónapja youtube-re. Az Arc címet viselő tétel egy kicsit más, mint az eddigi szerzemények, mert van benne egy kis minimalista zongora (ami eddig nem volt), és nekem valahogy emiatt lett benne egy tiszta hang. A zongora dallam kezdeményt korábban már hallottam, de az elkészült teljes darabot csak most hallottam és láttam. 

Nagyon jó felvétel lett, a háttér morgásával, zajaival, az újra, újra bekúszó zongorával. A videó is minimalista, de eléggé bele lehet szakadni. Szóval, nagyon egyben van. A videót Rácz Mihály készítette, a vágást pedig Misi fia, Rácz Milán hozta össze. Jó darab!

A videó előtt, még annyit, hogy aki szeretne többet tudni, hogy miért csinál valaki ilyen zenét és hogy kezdte ajánlom a facebook profiljuk névjegyét. Szórakoztató olvasmány! Erre mondák az öregek: "Hülye gyerek!" Na és mi lett belőle...?

Volt a szüleimnek egy szalagos magnója pár felvétellel, és tizenkét éves korom körül kaptam egy MK25-ös mono kazettás magnetofont. Az alkalmatosságot először ők maguk használták– csak fokozatosan tudtam kisajátítani, lehet, hogy végül is családi magnónak szánták -, mindenesetre volt két kazettájuk, egy beat egyveleg, valamint egy 70-es évekbeli disco mix. Ez utóbbi értelmezhetetlennek tűnt, a beat már érdekesebbnek tetszett, az A oldalon Beatles-szel, a B oldalon pedig egy válogatással. Különösen hatott egy bizarrnak, talán kicsit csúnyának is ható, a simulékony hatvanas muzsikák közül jócskán kilógó dal, amiről jóval később tudtam meg, hogy Hendrix volt.
Nem sokkal később azon kaptam magam, hogy ráveszem apámat, hogy a fészerben hajtsa nekem változó tempóban a kézi kukoricahántolót, ami remek basszusalapot szolgáltatott ahhoz, hogy erre különböző fémekkel lendületes és improvizatív zajt csaphassak. Felvétel is készült a remek akcióról, ami sajnos azóta elveszett, pedig számtalanszor visszahallgattam, nagy-nagy megelégedéssel. Emlékszem anyám kissé magából kikelve érkezett haza aznap a munkából, azzal a cseppet sem meglepő hírrel, hogy a falu túl feléről is hallani lehetett a feneketlen csörömpölést.

 

 

https://www.facebook.com/Hideg-Roncs-1423616117910459/?fref=ts

Címkék: Egyebek