JOB KARMA - Fundament / Carbon

(2018. Dusstaff Records)

jobk.jpgA lengyel JOB KARMA trióját elég régóta ismerem és szeretem. Akkor fogtak meg teljesen, amikor élőben is láttam őket jó néhány évvel ezelőtt. A zenekar egy elektronikus formáció, amiben Maciej Frett és Aureliusz Pisarzewski az elektronikus hangszereket kezeli, míg Arkadiusz Baginski a vetítésekkel és a vizuális megjelenéssel veszi ki a részét a munkából. A srácok lassan 20 éve nyomják az "ipart" és mindig függetlenek maradtak. Zenéjükben ötvözték (ötvözik) a techno, az EBM, a dark-ambinet, dark-wave, industrial  és az elektronikus zene nem mainstream megszólalásait. Nagyon izgalmas lemezeik vannak, plusz a SIEBEN-es Matt Howden-el is csináltak 7JK néven egy albumot 2011-ben. 

A Fundament/Carbon 2014 óta, az első felvétel, amit közre adtak. Remélhetőleg egy közelegő nagy lemez beharangozója ez a két szám. Mindkét szám nagyon hallgatható és mégis van bennük valami megfoghatatlan számomra. Az első Fundament-ben van egy kicsi zakatolás, '80-as évekbeli bassline hangok, szöveg hangminták, analóg dobgép hangok és hideg, szabályos elektronikus zenei hangulat a műfaj népszerűségének kezdetei felé tekintgetve. A második  Carbon című,szintén egy analóg szintetizátor hangokra és hangkreáló cuccokra felhúzott szerzemény, ugyanúgy beszéd hangmintákka, mint az előző. Mindkét számban van némi komorság és távolságtartás, de van bennük valami plusz, ami miatt többször meghallgattam őket. Nekem tetszettek, de én elfogult vagyok. Hallgassatok bele, de a bandcamp-en fent lévő korábbi teljes nagylemezeiket jobban ajánlom, ha izgalmas, néhol kísérletező, stílus határokat feszegető, de hallgatható elektronikus zenét akartok hallgatni, ami nem populáris. 

Hallgatás itt: https://jobkarma.bandcamp.com/

A 2014-es lemezükről, itt egy videó:

Címkék: Lemezek