Cro-magnoni Cola (C.M.C.) - Genocidio

cmcgeno.jpg

Remélem nem haragszik meg a zenekar, hogy nem az angolos nevét használtam a címben! Nekem a magyar verzió  maradt meg a fejemben, mert túl régóta "velem van" a zenéjük. A tavalyi év legnagyobb meglepetése volt számomra a régi számok  előkerülése, újrakeverése, sőt az egész C.M.C. név felbukkanása. Plusz meglepetés és megtiszteltetés volt számomra, hogy Szász Györgytől kaptam mindig infókat az aktuális munkálatokról, holott személyesen nem is ismerjük egymást.

A 2019-es év végére elkészült egy vadi új C.M.C. szám, Genocidio en el ano de 1519 címmel. Nagyon jól sikerült felvétel. Marha jól szól, profin kevert és a szövegrészek elgondolkodtatóak és talán kicsit nehezek is. Azért mégis csak kérik, hogy újra hallgasd meg őket. Szász Eszter spanyol szövegrésze eleve izgalmassá teszi a hangulatát az egész számnak. Persze szavakat értettem a szövegből, de érdemes egy fordító programba berakni, akkor még izgalmasabb lesz attól, ahogy az első sampling, a spanyol és a magyar szöveg hármasa összeáll. Kósa Vince gitárjait imádtam végig, ugyanúgy mint a 30 évvel ezelőtti dolgaikon. A magyar nyelvű szöveget Szász György mondta fel és az utáni bejövő gitárokat legalább tízszer meghallgattam, ahogy a dalt is. Nagyon rendben van, főleg hogy konkrétan nem csak elektronika, de nem is rock, meg nem is kommersz, úgy nagyjából minden amit szeretek. Tudom: ezt írja egy rajongó a kedvencéről és más meg teljesen mást gondolhat a zenéről. Gondoljon. Én Cro-magnoni Cola rajongó vagyok úgy lassan 30 éve, azóta hogy először láttam élőben és letaglóztak. Ez alapján a szám alapján, meg  úgy tűnik, hogy rajongó is maradok.

Hallgassátok meg, mert kevés hasonlót lehet hallani.

 Érdemes meghallgatni a tavaly felkerült számokat is itt: https://cromagnonicola.bandcamp.com/

 

Címkék: Lemezek