FEKETE ZAJ Fesztivál, 2020. 08.19 - 22. - "Eléggé ott van!"

fzaj2020.jpg

Nem tartom valószínűnek, hogy az én kis blogomnak túl nagy reklám értéke lehet a fesztivál szempontjából. Ugyanakkor, az egész rendezvény mögött lévő munka előtt, amit a szervezők csinálnak megemelem a nem létező kalapon. Ennek okán, mindenképpen akartam írni egy figyelemfelkeltő posztfélét a rendezvényről. Először is fontos megjegyezni, hogy évközben is szervez a FEKETE ZAJ csapata  koncerteket, amik nagyobb része igen csak közel áll hozzám. Amikor tudok, részt is veszek ezen - azon. A másik, hogy egy haverommal beszélgetve kérdeztem, látta-e kik lesznek idén fellépőként a Mátrában. Az Ő válasza volt a címben szereplő mondat: "Igen. Eléggé ott van!". Csak annyival folytatnám, hogy nem eléggé, hanem nagyon. A még nem teljes előadói lista megnézésekor is rendesen megbántam már, hogy nem vettem elővételes early bird jegyet. Azt hiszem, hogy a jövőre úgy kell jegyet nézzek, mint a lengyelországi OFF Festival-ra szoktam, hogy megveszem, mert úgyis lesz tuti olyan fellépő akiért megéri elmenni. Ennek ellenére dolgozom rajta, hogy lejussak a teljes 4 napra idén, aminek szállás szegmensét nem látom még, de rajta vagyok!

A FEKETE ZAJ 2020, idén is augusztusban kerül megrendezésre. A helyszín pedig, Mátrafüreden a sástói Mátra Kemping. A honlapon még nincs fenn a teljes program - a facebbokon több minden van egyenlőre - , de ami fent van már az is eléggé hívogató. Olyan csapatokkal hívogatnak, mint a török SHE PAST AWAY, amelyet láttam már többször és a szinti, dark-wave-jük minden alkalommal elkapott. A német ATARI TEENAGE RIOT, ami 1992 óta működik, pontosabban volt egy tíz éves szünet és 2010-ben újra belendültek az elektronikus, indusztriál kísérleteikbe. A hollandiai Rotterdamban működő GOLD, amit szintén láttam már többször és mindig megfogott. Továbbá az svéd ISOLATED YOUTH, ami 2017-ben alakult, szóval aránylag friss zenekar a post - punk színtéren. ( Új klipjük lejjebb.) Az olasz SOVIET SOVIET, a norvég progresszív-metal GREEN CARNATION, de nem fogok minden bandára kitérni, de már ezek  is adhattak volna nekem is egy kezdő seggbe rúgást ahhoz, hogy talán elinduljak. 

 Lehet ezt fokozni? Hogyne lehetne! A hetekben kijött második  körben sikerült még egyet tekerni az izgalmi faktoromon. Nem titok, elég sok zenekart láttam már az elmúlt években. Nagyon sokat. Sokat a régiek és az újak közül is. Ami a régi nagy kedvenceim közül mindig kimaradt, az az angol GODFLESH volt. Ez az űr most betöltődik, mert szervezők gondoskodtak arról is, hogy a zenekar első magyarországi fellépése létrejöjjön. Egy remek helyszínen, szerintem egy igazán értő közönség előtt, ami miatt tisztelettel meghajolok a szervezők előtt ismételten. Hihetetlen öröm számomra. Azt hiszem egy komplett hasábot tudnák még írni a zenekarról és a hálámról is, de azt hiszem azzal hálálhatom meg igazán, ha részt veszek az eseményen. Szerintem Ti is ezzel tehetitek ezt meg, hogy legyen folytatási is 2021-ben a rendezvénynek.

Persze a szemezgetésből még van bőven, mert jön még a 40 éves életművel rendelkező szintén angol ATTRITION. A luxemburgi ROME, ami a neofolk színtér egyik üdvöskéje volt megalakulásakor és 2005 óta jelentett meg lemezeket. Ők sem jártak még nálunk, továbbá ismét látogatást tesz a Magyarországon már sokszor járt kanadai ZAUM, és még sorolhatnám. 

A magyar zenekari oldal sem kevésbé érdekes. Kezdve az egyik magyar kedvencemmel  a THE DEVIL'S TRADE-el, folytatva a  teljesség igénye nélkül: MAYBERIAN SANSKÜLOTTS, FICTURETHE SOUTHERN ORACLE, a debreceni GHOST TOASTPADKAROSDA, GRABANC, meg egy néhány banda, amit egyébként nem ismerek. Utóbbiak pont ettől izgalmasak számomra. ( Pedig csinálhatnék úgy, mint ha ismerném. ) Belőlük is biztosan érdemes néhányat majd megnéznünk. Szóval, köszi FEKETE ZAJ és menjünk minél többen!

Infók: https://www.feketezaj.hu/

Fbook:  https://www.facebook.com/feketezaj/

Jegy: https://tixa.hu/feketezaj2020

(Későbbiekben lesz mód napi jegy vásárlásra is.)

Címkék: Egyebek