Des Âmes Libres - Nowhere

(2020. Self Released)

desames.jpgMegint volt időm nézelődni a neten, mert kissé korán keltem az előttem álló napi feszkók miatt. Gondoltam ránézek van-e valami nekem való megjelenés, ami munkába menet "lepöröghet". Így találtam a francia - spanyol Des Âmes Libres-re. Miért francia - spanyol? Azért meg a tagok közül kettő Párizsban, míg a harmadik Barcelonában él. A felállás: Dave Jornet  elektronika, German Sanchez - basszus - ének és David Low gitár - ének. Amennyiben a borítóból nem sejtetnéd, akkor a rövidke posztból kiderül milyen zenét is játszanak! 

A trió két év hallgatás után jelentkezett ezzel a hatszámos anyaggal, ami közel fél órás. A korábbi lemezeik egyébként nekem populárisabbak, mint a NOWHERE. Vannak bennük hasonlóságok hangzásügyileg, de azok nekem erősebben inkább a shoegaze felé húzók, mint dark - wave felé.

Ezek a szerzemények meg sötétebbek és hidegebbek.  A zenei alapok teljesen elektronikára építettek hűvös, száraz  dobgép hangokkal. Ez alapján lehetne egy sötét, minimalista synthwave, de hogy ne az legyen, ezért van benne egy basszeros, meg egy énekes -  gitáros. A Ebből hármasból pedig, egy elektronikus, dark-wave - új keletűen post-punk - muzsika áll össze.

desames1.jpg

A hangszerek effektezése és a témák is a '80-as éveket idézik, az elektronikus "részleg", pakolt még hozzá némi zajt, minimalista dallamot a feszültség keltés miatt. Kissé befelé fordító a zene és az ének is, de reggeli merengéshez, bólogatáshoz és "önsajnálathoz"  (ha-ha-ha) tökéletes választás. Nekem tetszenek a basszus témák menetelései és dörmögése, meg az egész ahogy van. Ennyi! Hallgasd meg, mondtam, hogy rövid lesz!

Új lemez meghallgatás: https://desameslibres.bandcamp.com/releases

Régi lemezek meghallgatás: https://dal-desameslibres.bandcamp.com/album/des-ames-libres

Fbook: https://www.facebook.com/TempleDal/

 

 

 

 

Címkék: Lemezek