THIS CALLING - Methods of Protest

(2020. AAAProject)

tcalling.jpgA nagy zenei portálokon biztosan olvastátok néhányan, hogy megjelent ez a lemez. Leginkább a budapesti zenei életben képben lévőknek, ismerősök lehetnek a zenekar tagjai vagy inkább a zenekaraik nevei. A most megjelent THIS CALLING lemezt, Bödecs András ének (The Idoru, Poison Alley), Fellegi Ádám gitár/dob/basszus (Newborn, Bridge To Solace) és Herczeg László gitár (Sedative Bang, Magma Rise, Penalty Kick) hármasa készítette. Mindegyik bandát  ismerem, de a tagokkal sohasem találkoztam, csak mint koncertre járó láttam Őket. Szóval nem vagyunk haverok és nem azért írok róluk, sőt még sajtó anyagot sem kértem. Főleg, hogy nem is tartom magam sem újságírónak, zeneinek meg végképp nem. Plusz szokatlan lehet, mert nagyrészt nem ilyen bandákról írok és hallgatok, de erről akartam a második hallgatás után. Nem csak "kidobva" egy sajtó promóciót, úgy egyszerűen.

Pont jókor, jó helyen hallgattam bele a lemezbe és az első belehallgatás után egyből megszerettem. Pedig egyáltalán nem az én stílusom. Akkor mit szerettem meg benne? Azt, hogy nagyon jól összerakott dalok vannak rajta, sokszor beugrott az IGNITE - féle melodic-hardcore, a Briddge To Solace ereje és hangulata, amit amúgy vagy 10 éve nem hallgattam, meg egy csomó emlék hasonló koncertekről. Egyszerűen jó volt hallgatni Főleg azért jött be, mert energikus, "odamondós", nekem pont megfelelőn populáris és baromira egyben van. Ezután fogtam a bankkártyám és megrendeltem a lemezt, amihez kaptam egy letöltő kódot és jött a következő hallgatás. Egyre jobban tetszett! Eszméletlenül jól szól, baromi jó refrének vannak benne és nagyon tökös is az egész. Legalább négy számot címkéztem elsőre a "sláger" címkével. Legalábbis nálam azok lettek! A hatodik végig fülelés után, meg mindegyik tetszik. Persze lehet elhúzni a szájat, mert ez a zene nem tapos bele a földbe a sötétségével, vagy a vastag "reszeléssel", sulykolással, túl dallamos az ének és ezek miatt, elég lehet ahhoz, hogy: "nem érdekel, meg ez már nem olyan, már mint a.::' . Szerintem nem is akarták a srácok hogy "olyan legyen", csak hogy ami nekik bejött a zenében, szerettek, szeretnek az benne legyen. Egyébként meg, nem is underground a szó szoros értelmében.  Azért nem, mert egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy az albumot hozzá állástól és életkortól függetlenül ne szeressék emberek. A zenei megoldások és az ének témák benne maradnak a hallgatóban és engem ez felpörget. Kiemelhetnék számokat, de nem fogok, mert szerintem mindenki fog találni olyat, amiben valamelyik téma valamiért bejön vagy bent ragad a fejében. Legalábbis aki nyitottak arra, hogy ne csak súlyos dolgok menjenek a lejátszóján, azoknál a fejeknél biztosan. Az utolsó szám végét meg kifejezetten ajánlom, jó ötlet a lezáráshoz. Én hallgattam volna még, ha hagyják! Remélem lesz koncert, mert szívesen meghallgatnám élőben is! HCRockandroll...

Letöltés, belehallgatás itt: https://thiscalling.bandcamp.com/album/methods-of-protest

Rendelés itt: http://andrasbodecs.com/

Címkék: Lemezek