VINCAS - Phantasma

(2020. Learning Curve Records)

vincas.jpgA négytagú VINCAS 2012-ben alakult és a Phantasma a harmadik lemezük. A zenekar a Georgia Állam Athens nevű városában működik, amelynek tagjai: Chris McNeal - basszus, ének, Scott Kviklys - gitár, ének, Gene Woolfolk - gitár, ének és Tim Payne dobok. 

A lemez 10 dalt tartalmaz, ami baromi izgalmasra sikeredett. Egyrészt azért, mert kicsit sötét ugyan, de mégis energikusan szól. Másrészt, pedig, azért, mert nem titkoltan behívja a '80-as éveket és abból is két banda ugrott be, meg Nyugat - Berlin. Nekem a gitárokról a  The Birthday Party villant be, csak persze egy XXI. századi megszólalásban, az énekről meg néha a Crime & the City Solutions. Utóbbi bandának azért persze a gitársoundja is azért. A zene talán post-punk, de abból is karcos fajta és van hozzá rakva egy kis death-rock, meg noise is. Mondjuk a noise-ot nem emelném ki annyira, mert nem az a hangsúlyos a szerzeményekben. 

Semmi túlzás nincs abban, hogy  megidézik a már sorolt zenekarok szellemét.  Az első két dalban  a dobok kaptam még egy jó kis dobprogramozást, hogy ne legyen annyira nyers a zenei képlet. Egyébként szinte végig úgy visszafogottak a gitárok, hogy közben azért csak bele - bele "szaggatnak" a hallgatóba egy kicsit. Az énekről meg a Berlin felett az ég című filmben, Simon Bonney koncert közbeni "tekergése" járt a fejemben végig. Érdemes belehallgatni a lenti videóba, ha az tetszeni fog, akkor az egész lemez befog jönni. Na, jó rendben, ez az egyik legpopulárisabb szám, de kedv csinálónak nagyon rendben van. Olvastam valahol olyasmit, hogy Nick Cave És meglátá a szamár az Úrnak angyalát című könyve is inspirálta az anyag elkészülését. Kicsit megijedtem ettől az infótól, mert azért elég kevés sötétebb művet olvastam, de szerencsére azért nem annyira nyomasztó és súlyos a zene. Persze vannak benne, punkosabb, meg rockosabb részek is, de ha a fenti ausztrál bandákkal ki vagy békülve és szereted az ilyesmit hallgatni, akkor tetszeni fog a lemez. Nekem tetszik, csak túl rég óta szeretem mindkét régi bandát is. A VINCAS-t meg ezzel a lemezzel szerettem meg. Ettől függetlenül a Phantssma egy jó kis borongós, karcos, művészi anyag. Megfelelő hangulatban érdemes hozzáfogni.

Meghallgatás itt: https://vincas.bandcamp.com/

Fbook: https://www.facebook.com/vincasband/

 

Címkék: Lemezek