BLACK MAGNET - Hallucination Scene

 (20 Buck Spin Records)

balck_magnet.jpgA Black Magnet egy Oklahoma City-ben működő egy személyes projekt, aminek az "agya" James Hammontree. A szóló munka egyébként meghallgatva a 24 perces lemezt piszkosul nem jön le, mert annyira telt az egész hangzása. Nekem amíg utána nem néztem eszembe se jutott. Azt gondoltam, hogy ez minimum egy duó formáció. Egyébként eddig, 2018-ban egy EP-t jelent meg tőle és ez az első teljes lemez anyaga. Ami azért valljuk be, csak egy kicsit hosszabb egy átlagos EP-nél.

Általában egyedül zenélve akusztikus vagy elektronikus anyagok szoktak születni. Általában. A Black Magnet utóbbi kategória,  elektronika jó sok industrial - metal felhanggal. Egyébként elég rámenni a bandcamp oldalra és nem is nagyon kell agyalni azon, hogy milyen bandák voltak hatással az alkotóra. Meg persze, ha megint leírom, hogy ezt a lemezt is Sanford Parker (ex-Minsk, ex-Buried At Sea, Mirrors For Psychic Warfare) hangmérnökösködése mellet készült, akkor senki sem lepődik meg és felkészül valami egész "vastag"elektronikus, metal, industri' cuccra.  Mondjuk agyalni sem kell nagyon, mert tényleg nem is rejti véka alá a hatásokat a Black Magnet. Nagyon pontosan tetten érhetők ezek a zenei lenyomatok a számokban. Az Anubis című második számban a Front Line Assembly, a következő Punisment Map-ben a Ministry. A harmadik Neuroprohet-ben szerintem egyfajta Godflesh - Fear Factory keverék. A Godflesh egyébként főleg a basszus hangzásból köszönt be nálam. A hatodik Crush Me-ben nekem a Nitzer Ebb villant be, igaz őket nem említi Hammontree, de én őket éreztem ebben a számban. A hetedik Hegemon-ról meg a Pitch Shifter, meg a  korai Nine Inch Nails keveréke.Az utolsó Walking In the Dark-ról, meg a FLA, Nine Inch Nails ötvözet, bár ezt tudtam a legnehezebben belőni, mert ez tényleg fasza elektro - industri-metalos valami. Talán leginkább elektronikus. Egyébként engem ez fogott meg a legjobban.

Ezután persze túl egyszerű lenne kijelenteni, hogy ez egy összelapátolt anyag innen-onnan. de ez nem igaz és igazságtalan is lenne. Pont attól változatos, hogy bele hallani a sorolt brigádokat. Egyébként szerintem, ha bárki más meghallgatja, neki nem ebben a szám sorrendben fognak ezek a nevek bevillanni. Kicsit olyan volt, mintha mindet hallottam volna valahol, aztán mégsem. Jó mi? Azért mégsem, mert ha őszinte vagyok, azért jó néhány számnál még a második hallgatásnál is agyaltam, hogy melyikhez tudom kötni.

Kemény, "hideg", acélos nem könnyű, de jól behatárolható a Hallucination Scene. A sorolt bandákkal kacérkodóknak nagyon, a korai industrial - metal /EBM kedvelőknek csak simán ajánlom meghallgatásra. Nem hiszem, hogy csalódás lesz.

Bandcamp: https://blckmgnt.bandcamp.com/

Fbook: https://www.facebook.com/blckmgnt/

Rendelés: https://www.20buckspin.com/

Címkék: Lemezek