BLEAKNESS - Life At A Standstill

(2022. Sabotage Records)

bleak.jpgA francia BLEAKNESS bemutatkozó anyagáról már írtam korábban (itt). Az elmaradt Fotocrime (US) turné kapcsán ismertem meg őket 2020-ban. A Life At A Standstill június végen jelent meg, amire vinylen is sikerült lecsapnom az Izomerőszakpogó Distro révén. Az albumon tíz új szerzemény van, amelyik egyáltalán nem gyengébbek az előző lemez számainál. Persze van egy kis változás, de azt majd a posztban.

A trió felállás nem változott, Nicolas Bazire gitár, ének, Fabien Mari basszus, vokál és Gregoire Mugnier dob. Pontosabban itt van egy csavar, mert ezen a felvételen Jake Burton dobol. A  miértre nem tudom a választ, de a zenén ez lényegében nem változtat. A tíz dalos lemez egyértelműen halad előre. Nem csak abból a szempontból, hogy sokkal összeszokottabbnak, határozottabbnak és masszívnak tűnik, mint korábban. Persze én a korábbi dolgaikat is nagyon kedveltem. Nem változott bennem semmi abból a szempontból, hogy a Peter and the Test Tube Babies villan be nálam sokszor a dalokról. Viszont  semmilyen fáradtságot nem érzek bennük. Szerintem egy gitárossal is faszán rendben vannak a dalok. Korábban írtam azt is, hogy korai Killing Joke érzésem is volt. Na, most már nincs. Pontosabban van mondjuk kicsit dark/post-punkos szám is rajta, mint a hatos Refus Their Reality, főleg a gitárja, meg a minimál billentyű miatt, de nem ez a hangulat a jellemző. Ez inkább igencsak frankó punk lemez. Ahogy az ezt váltó hetes Affected Head adja. Punk, abból is nem a romboló, hanem tempós, begondolkodtató fajta. A három zenész meg jól "együtt mozog", az ének meg kifejezetten rendben van, mert hozzá a stílust, de nem primitív, meg nem elnagyolt, hanem totál a helyén van. Nem is ragozom. Hallgassátok, pörgető!

Bandcamp: https://sabotagerecords.bandcamp.com/album/bleakness-life-at-a-standstill

Fabook: https://www.facebook.com/Bleaknesspunk

Címkék: Lemezek